Alla inlägg under februari 2010

Av Karin Eriksson - 10 februari 2010 06:42

Anna-Lena Järvstrand, chef för Fastighetsmäklarnämnden och ordförande i dess disciplinnämnd, varnade förra året 61 fastighetsmäklare och avregistrerade fyra. Tolv varningar gällde brott och skulder och handlade alltså om mäklarens redbarhet och lämplighet. Det var ovanligt många. Näst flest ärenden handlade om återgångsvillkoren. Egentligen ska köparen undersöka objektet före köp.


Antalet anmälningar brukar stå i relation till antalet affärer. Jag tror också att konsumenterna blivit mer medvetna om vad de kan kräva och att de har upptäckt att det finns mycket information på vår hemsida säger fastighetsmaklarnamnden.se.


Jag kommer att vara mycket noga nu när jag söker mäklare Uppsala här inom kort. Kommer att använda mig av Mäklarlistan som en kompis till mig driver.

Ovido - Quiz & Flashcards